Det är lördag men känns som måndag?


Idag är det lördag men det känns som en veckodag av någon konstig anledning. Antagligen för att syrran va här onsdag till fredag och det blev typ "helgen". Men inte mig emot, hela helgen kvar åt plock, och läxläsning här hemma.
Men inte ikväll! Om en halvtimme ska vi promenera nermot stan för att träffa Robin och Emma och äta på Efesos som jag måste vara en grekisk, numera väl beprövad, resturang. Vi har byggt upp hunger här sedan lunch och käkade därför bara sallad. Jag har till och med fått till en helt ok klädsel efter några timmars byte fram och tillbaka, det är tur att man känner sig själv och tar till bra med tid! Men jag borde verkligen gå ner 5 kilo i vikt och nu har jag inte riktigt någon ursäkt för nu har nog vädret kommit för att stanna....vi tar tag i det här! Måste ju träna upp mig lite inför Vårruset 19 maj som i och för sig kanske inte kommer innebära så mycket spring med alla människor, men det kan inte skada!
I tordags var jag och syster på stan några timmar och jag köpte krukor, nu är det bara det gröna som ska vara i kvar! Köpte även en skinnjacka! Min första, för väldigt överkomliga 400 kr på H&M, också en blommig tunika som gick sönder direkt som ja ska lämna tillbaka:P OCH dagens höjdpunkt. En klänning ur H&Ms garden collection som jag tänker ha till varje bröllop, fest och tillställning hela sommaren. Jag är såååå fin =)

I övrigt är vi äntligen klara med lägenheten i Varberga, om jag inte nämnt det tidigare alltså. Efter 3 städningar och en panikjakt på borttappade nycklar kunde vi säga farväl för alltid förhoppningsvis till Varbergagatan 19.

Mer då? Jag håller på att bråka med Samsung om min telefon men på måndag ska dom få! Jag har skrivit ner allt jag ska säga och dom ska inte få en syl i vädret. Det ser vi fram emot=) På måndag får jag antagligen också reda på om det blir sommar i Örebro eller Habo. Vi väntar spänt!

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0