Kalashelgen


Seeeeg är kroppen! Vi sitter här framför hockeyn = Emmy sover, Björn spelar dataspel och jag hänger på aftonbladet.se :P Jag tror HV vinner, eller hoppas de i alla fall så jag slipper skiten sen.

Igår va de kalas och vi var nog drygt 15 pers här igår, riktigt trevligt! Gänget från Jönköping lämnade staden vid halv 4 efter en förmiddag på stan! Eller ska vi säga, ännu en förmiddag på stan:P Emmy och jag gjorde stan igår men det hindrar ju inte att man tar en sväng till. Va folk de va på stan!! Det känns så storstadigt när solen ligger på och uteserveringarna kommer på plats. Shoppade lite halvkul grejer som en bast-shirt och jeansleggings. Igår blev det en sommarklänning på H&M, två linnen och 2 ringar ( så fina!) Hittar bara bild på den ena så den bjuder jag på!

Jag har inte riktigt registrerat att jag fyller år på måndag. Inte för att det är någon jättegrej... Jag har inte önskat mig någonting och jag fyller bara ynka 22:P Får se om vi hittar på något, eller Björn rättare sagt:P Det blir verkligen svårare och svårare och komma på något bra att önska sig. Just nu är ju det enda långsiktiga jag vill att gifta mig så samtidigt som en önskan om pengar inte innbär någon jättesumma. Men pengar som pengar, lika bra att lägga undan det man kan ju.

På tal om pengar förresten! Jag har varit så missnöjd med städningen i våran nya lägenhet, fönstrena särskilt och mailade ett litet diskret mail om detta. Fick svaret att hon inte riktigt kom ihåg, att det kunde va svårt om de vart dåligt väder att se hur rena dom var. Okej........reagerade jag. I torsdags kom jag hem från Plantagen och finner spisen utdragen för att hantverkan varit här och satt in nytt fläktfilter i köksfläkten. Men tack vare detta så fick jag mig en insyn bakom spisen och höll på att gå upp i atomen, för så reagerar jag. Det har inte varit en dammsugarna eller trasa där på lääääääääääänge länge. Så jag skrev ihop ett ännu argare mail, ett lite för argt mail tom:P som lyckligtvis togs bra emot. Visade sig att paret som bodde här innan redan fått städa om spisen en gång vid besiktningen, men FORTFARANDE alltså struntat i att dra ut den och ta bakom och på sidorna. Har människorna aldrig flyttat förut?! Spisen är väl den grejen man misstänker att besiktningsvärden kommer kontrollera typ först av alla. Men inte då.....Vi fick 500 spänns avdrag på nästa hyra i alla fall och en stor ursäkt så det tackar vi för!

Nu ska ja dricka te, för det är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0