Lite nytt


Här har det inte vart någon vidare action på ett tag. Jag ligger i sängen med ett dunkande huvud och försöker se på Lyxfällan på tv3play. Det kan jag göra eftersom vi fick internet idag till lägenheten! Tjoho :P Nämen idag fick vi faktiskt både internet och dosan till tv:n som utökade utbudet av tv-kanaler ganska drastiskt. Det var nog tur att de inte kom förän idag också, då hade ja inte fått hälften så mycket gjort misstänker ja.
Vi är alltså sedan en vecka prick imorgon inflyttade i nya lägenheten på Lövstagatan 21F och trivs som bara den. Lägenheten är lite dyrare men efter hjälp från mamma och pappa också mycket finare och trevligare än våran förra lägenhet. Det är otroligt värt det att kunna gå runt i en lägenhet och känna att man myser, det är ungefär det vi gör. Naturligtvis står det just nu grejer överallt men vi tar en sak i taget.

Idag hade jag och Lotta redovisning av vårat slutarbete i den här delkursen, Barn i socioemotionella svårigheter. Vi hade påsken på oss för detta arbete som skulle resultera i en ca 10 sidor lång diskuterande och problematiserande text kring valfri litteratur inom ämnet specialpedagogik. Men Lotta var hemma i påsk och jag flyttade, så vi satte igång i måndags med deadline i onsdags! Klara blev vi med Örebro universitets mest utförliga referenshantering, vi får se hur detta bedöms:P

I övrigt tror jag jag kommit underfund med hur jag gör inför hösten. Att fortsätta på engelskaspåret börjar kännas mer och mer avlägset och socionom mer och mer intressant. Jag tänker forska i det mer men gör så att jag söker socionom nu innan 15 april och inväntar besked från musikhögskolan. Blir jag antagen till båda blir det ett nytt ställningstagande då. Kommer jag inte in på någon blir det studieuppehåll med jobb. Jag tror det handlar om att bestämma sig och sen köra på det. Just nu bara tänker jag mycket "om" och "ifall". I och med beslut så tar man ju ändå steg framåt och ett jobbår känns verkligen inte som ett slöseriår om det innebär att jag får lite mer rätsida på vad jag vill göra.

En annan glad nyhet som jag håller tummar och tår för är att jag till slut ändå kanske får till ett sommarjobb på Systembolaget här i Örebro. Jag tog mod till mig idag och ringde tredje butiken på listan och bad att få prata med en butikschef. Till historien hör att jag redan ringt alla butiker 2 ggr tidigare och skickat in CV. Butikschefen svarade: Ja det är du som hört av dig några ggr tidigare va? =) Jag ska i alla fall på intervju på måndag förmiddag 10.15. Wish me luck!!

Nu somnar jag på tangenterna. Godnatt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0