Slut på helg...

....men det gör inget! För det har vart en jättebraig helg=) Björn har varit hemma i helgen men ja har inte vart ensam inte. Jag har haft finbesök från Kalmar i form av en Emmy! Som var snäll och stod ut med en lördag av sökning till musikhögskolan, L-provet. Ja gick inte vidare till B-provet men det känns helt ok. Hellre det och att det går bra på C-provet än som förra året! Tagga om! Hon satte sig på evighetsbussen för några timmar sen så jag sitter och väntar på Björnen i alla fall sitter i en bil hemåt.

Okej då tar vi tag i den oundvikliga diskussionen om gårdagens melodifestivaldeltävling.
VARFÖR gör dom så där? Samlar alla med bäst bidrag i hela tävlingen totalt i en och samma deltävling så man bara får med två. Sprid ut essen istället! Igår var naturligtvis Jöback storfavoriten i den här lägenheten, men även Sibel, Lovestone och Neo gick hem! Min avsky för Pernilla Wahlgren går inte att beskriva men Pontus Assarsson vet vad han gör och hade skrivit låten med högst andel schlagerprocent i hela årets tävling. Skrällen var alltså Anna Bergendahl som kom och förstörde årets festival. Pernilla hade klart gått vidare om inte Anna funnits. Nu är det ju jämt skägg i popularitet mellan Pernilla och Anna så spela roll. Min dröm slog in så jag ska va nöjd=)

My Love




Tillbaka till dagens innehåll så hann Emmy och jag med en runda till Lager 157 och jag har äntligen lärt mig vilken buss som går dit. Fyndat två sjalar, en röd tshirt med en uggla på och ett par fejk-glasögon. Alltså sånna där i plast utan glas som folk (huvudsakligen tjejer i åldrarna 13-22?) köper för att det är snyggt och inne med tjocka bågar. Jag sällar mig alltså till skaran på grunderna att jag ser fantastiskt snygg ut i glasögon!
Imorgon är det tidig uppgång för introduktion till ny delkurs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0