I´m going thru changes....


Hemma i Örebro igen! Tåget från Habo gick som det skulle, tåget från Falköping var 20 minuter sent, så det får väl ses som okej i dessa väderförhållanden. Det är jätteskönt att vara hemma och få börja plocka med sina egna grejer igen samtidigt som tankar på att flytta börjar poppa upp i huvet i tid och otid!! Vi pratade ju lite löst om att det blir nästa grej efter bröllopet, men varför då egentligen? Det är ju en evinnerlighet tills dess och dessutom kan man ju med fördel skriva önskelista till en lägenhet när man vet hur den ser ut :P Så vi ska nog lägga upp en sån där profil hos bostadsföreningarna och be dom hålla ögonen öppna!

Ikväll blev det tacos sen badkaret och till detta en flaska halvtorrt vitt som brukar rekommenderas varmt på jobbet, närmare bestämt Deidesheimer Herrgottsacker Riesling Spätlese (art.nr 5042) Mormor, mamma, Anna, Emmy, Eline och ev annat folk som hittar hit, fantastiskt gott!!

I tisdags var jag med Eline och hälsade på och fikade hos Anita. Det var skönt, dels att hinna ses överhuvudtaget och dels att ses så avslappnat och prata om allt och inget trots det som hänt. Det är svårt att förklara egentligen men hur man än vänder på det så är ju alltid Emmeli med i bakgrunden menar jag, och det är skönt att hon inte försvinner. För mig personligen så kommer just tårarna när jag öppnar munnen, eller hör Anita, Dan eller Eline eller någon annan nära vän prata, men det måste det ju få göra. Och jag är glad att jag kan gråta då, gråta och komma ihåg och se henne framför mig. Det var faktiskt det jag var mest rädd för precis när det hade hänt och det är det jag är mest rädd för fortfarande tror ja, att glömma bort henne, hur hon såg ut och alla speciella egenskaper man nu har bevarade som minnen. Dom minnen kan ju vi dela och det tröstar ju, lite grann ialla fall... Saknar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0