Ensam hemma


Idag åkte Björnen till Göteborg där han ska tävla i SMASK på lördag med sitt å Jossan å Eriks bidrag "Juvelen". Jag är inte på plats eftersom båda vi skulle på Johan och Martinas bröllop i Laxå nu på lördag. Nu får jag gå utan date, så kan det gå! Men jag är pepp på bröllop!! Och jag får i fall sovsällskap lörda-söndag av Ester.

Jag var ju hemma i Habo i helgen för Martinas möhippa och vägde ju mig och konstaterade att jag har en hel del viktminskning att ta tag i. Jag började i söndags och än så länge går det bra! Man blir så otroligt motiverad av självhat om man får använda så hårda ord. Inge godis, glass eller pizza och helst någon slags motion varje dag. Vi får väl se hur det går men en promenad om dagen är himla gött har jag upptäckt. Och vädret har vart så fint här nu de senaste dagarna så jag går en sväng på ca en timme ner till stadsparken och Holmen där Svartån rinner. Beautiful! Nu i eftermiddags kom så regnet som jag gissat efter flera negativa statusar på Facebook. Ja ja ska då ingenstans, har ju helg :P Bara en massa läsning å göra men det passar ju i regn. Ska ner en sväng på stan imorgon och fixa lite ärenden, men that´s it.

Nä nu ska jag väl förbereda mig på att sitta uppe hela natten, sånt man gör när man är ensam hemma!
Nackdelen är att det är sånt hemmauppesittande som gör att man börjar rota i kylskåpet, kanske ska göra en rensning där först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0