Stormy weather...

...since my man and I aint together, keeps raining all the time!

sjöng Lena Horne en gång för längesedan. Hon dog visst för bara några dagar sedan föresten! En riktig röst det=) Men det stämmer! My man= Björn är borta och jag kunde knappt sova inatt! Det lät som jag hade alla fönster och dörrar öppna i hela lägenheten, smattrade på som tusan!
Jag tror jag somnade någon gång runt halv 3 -3 och när jag vaknade vaknade jag 5 minuter innan satt alarm och kände mig så utvilad så det har jag inte varit på länge! Det var fint=)
Åt en snabbfrulle och sen gick jag ner på stan i gummistövlarna och paraply eftersom det fortfarande regnar här, dock inte lika mycket som i gårkväll/natt. Eftersom jag hade begränsat med saker att göra igår spenderades mycket tid fram datorn där jag hittade en klänning på Indiska jag fick en vision om. Ska ju på bröllop på lördag och klädfasar. Jag fick en idé baserat på klänning i alla fall så den var jag och tittade på idag, och provade, och köpte.....!


Ska prova hela outfiten lite senare när jag pluggat klart, jag tror på det här!! =)

Hur som helst så gör regn och rusk underverk för studiemotivationen! Nedbäddad här under duntäcket med balkongdörren öppen och lite regnsmatter som bakgrundmusik ligger jag och läser en studie om barn med Downs syndrom ur ett familjeperspektiv. Inte för att boken verkade särskilt svårmotiverad från början! Det är skrämmande hur familjer till barn med handikapp bemöts av vården. Den här undersökningen publicerades iof 1996 så man får ju hoppas att människor blivit bättre på att möta de här föräldrarna.
Ska sätta igång med kapitel 8 här av den finska medförfattare som tack och lov är översatt till svenska! Fasar dock för kapitel 10 och 11 som ser misstänkt danska ut till språket....

Då kör vi en stund till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0