Hark the heralds angels sing


Ovanstående rubrik är en ny låt Björn precis tog sig an inför Joybells julrepertoar. Svängigt värre!
Yes box, idag är det söndag och den här helgen har gått ALLDELES för fort!! I fredags hade jag praktik till på eftermiddagen och sen spenderades kvällen med att måla trappan och skruva skåpshandtag i Anders och Tainas nya hus. Dom har hittat hus i Lundby om jag inte tidigare skrivit om det, och dit flyttade dom alltså igår, så igår bars det vill jag lova. Allt gick väldigt smidigt och gamla huset på Byalagsgatan var i princip tömt vid 2.
Som sagt gick det hela väldigt smidigt, men jag kommer ändå inte ifrån ångesten över själva fenomenet "flytt". Allt det innebär, man tänker tillbaka på sina egna flyttar osv. Denna ångest satte sig så djupt så att idag har Björn och jag röjt ur och organiserat både vindsförrådet och källarförrådet i vårat eget lägenhetshus. Inte för att vi är på väg någonstans, tvärtom! Men när det väl är dags kan det ju inte skada. Och jag känner mig med ens betydligt lugnare =)
Alltså hittills en väldigt bra och effektiv dag som förhoppningsvis ska avslutas på Friskis och Svettis om några timmar. Ska se om jag får med mig mannen :P
Just nu sitter jag och väntar på köttfärssås och spagetti och surfar efter julgardiner till köket. Jag har sååån julfeeling och vill ha den här nu! Gäller väl att börja fundera lite på önskelistan också, för snart börjar väl de gamle fråga. Hoppas ja i alla fall! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0