Munday


Idag pallrade jag mig upp förhållandevis tidigt eftersom jag har praktik och skulle leda lektion och dessutom hade lite frågor kring några elevers arbeten jag ville diskutera med min handledare. Cykelaset har ju punktering så det blev buss, eller rättare sagt två bussar. Jag förstår nu varför det inte går några elever som bor på Väster på Tullängsskolan. När jag kom dit hade lektionen i alla fall utgått eftersom eleverna bildat nya klasser och därför också scheman. Så jag fick åka hem igen! Gjorde ju verkligen ingenting och till på köpet har jag allt förberett inför imorgon istället då lektionen faktiskt blir av :P

Om cirka halvtimmen ska det parshoppas! Det är ett nymyntat uttryck som innebär att det par i umgängeskretsen (där i vanliga fall ingen har bil) som plötsligt har bil ringer och hör sig för om andra par i umgängeskretsen behöver storhandla och fyller på så sätt bilen! Fantastiskt idé, så jag kommer representera detta hushållet på Maxi idag eftersom Björnen leder gehörs och funktionslektion i Eskilstuna. Jag ska nog köpa glass, i stora lass. Det måste man, det hörs på namnet, storhandla!

Ikväll ska jag försöka komma iväg till gymmet en sväng och göra rätt för mig efter en värd men inte kanonnyttig helg i Götlaborg! Och på tal om Göteborgshelgen! I fredags såg Emmy och jag "Himlen är oskyldigt blå"
SE DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0