Tlöööööött

Kom precis hem här från jobbet, haft 3 timmars plockpass med Micke och kanelbullar. Åkte i princip direkt från praktiken till jobbet och direkt från Friskis till praktiken imorse. Jag är inte vaaan vid sådana här dagar! Men det känns rätt gött att vara genuint trött såhär på kvällen, jag kommer antagligen somna som en stock.

Som sagt, igårkväll efter ett samtal med min kära Emmy så tog jag tag i mig själv och köpte årskort på gymmet på Friskis på nätet. No going back now! Så imorse innan skolan åkte jag och körde ett pass. Det var nog en bra tid att åka på för det var inte överdriver mycket folk, man fick i alla fall tag i en crosstrainer utan att behöva vänta. Det är oftast lättaste måttstocken, hur många löpband och crosstrainers som är upptagna. Körde 6 1/2 km på crossen på 30 minuter, totalt 350 brända kalorier och svetten rann, det var såå skönt! Körde lite armar och mage och stretch, det fick räcka. Man ska inte ta ut sig totalt så här i början :P Jag har ju varit ute å sprungit en del nu sen i somras men  verkligen inte så mycket som jag borde och såhär i gymsammanhang är jag verkligen otränad! Men inte länge till, bröllopsformen here I come :D

Helgen var trevlig ska också tilläggas. Vi hyrde minibuss och åkte från Örebro i fredags med Samuel, Annika, Robin och Emma, en bas, en förstärkare, trumprylar och ett piano. Björns mamma, svärmor Marianne fyllde 50 här för ett tag sen och hade kalas i lördags i form av kaféträff med musik och go mat. Mamma och pappa var bjudna och hade trevligt, det var gött! Jag är lite besviken på mig själv som bara provade 2 tårtor till desserten, då det fanns 9 eller 10 stycken!!

Nu vill jag egentligen bara ha mat och gå och lägga mig för fotbollen går ju åt fanders...men jag ska säga att jag började praktiken den här veckan! Och kunde knappt sova i söndagsnatt så nervös var jag. Det hade jag naturligtvis inte behövt vara för det kommer nog gå jättebra det här. Det kommer bli en spännande erfarenhet och jag har hamnat hos två handledare som kör totalt olika lärarstuk, bra för jämförelser.

Mat och sen sängen! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0