Då var vi igång igen

Hej det är jag igen, hon som sköter bloggen och som sköter den rätt dåligt nu för tiden =) Sist jag skrev var jag i Örebro och det var fortfarande sommarlov. Sen dess har jag slutat sommarjobba men fått förlängt kontrakt september ut = kanonbra! Efter det lyckades i alla fall jag och Björnen min få tag i en sista-minutenresa och åkte den 24 augusti till Zakynthos, Grekland. Varken jag eller Björn hade hört talas om denna ö vilket var typ det konstigaste på länge enligt lillasyster som undrade vilken grotta ja bott i de senaste åren =) Vi hade det väldigt härligt i alla fall med varmt väder, varmt vatten och god mat. Vi kom hem 31 augusti och där började den spännande resan upp till Örebro som visade sig ta aningen längre tid än vi planerat.....På grund av elfel på flera ställen längs vägen så var vi hemma i Örebro halv 1 på natten istället för beräknade 10 i 9...
Björn och jag har i alla fall börjar skolan nu och allt känns väldigt på gång! Det är otroligt skönt efter ett sommarlov som detta, även om vi har jobbat en hel del båda två. Känns bra i plånboken, nu ska bara CSN-pengarna ramla in också. På To-Do-listan står "Skaffa träningskort på Friskis" samt "Ta tag i hallen" och just hallen är väl det jag börjar tröttna mest på. Så fort vi får någon tid över i nästa vecka ska vi slipa ner de sista spacklet och slänga på lite färg. Det är bannemej dags=) Igår brände vi för övrigt lite pengar på just vårt boende då vi införskaffade en vardagsrumsmatta för 900 spänn! Tack ni människor som bidrog till de olika presentkorten vi betalade mattan med :P Det blev en lila sak som passade som fisken till våran lila fondvägg i vardagsrummet! Inhandlade också en badrumshylla som förgyllde lilla badrummet, eller "fula badrummet" som ja kallar det.
Lite senare idag ska jag en sväng till Plantagen och shoppa lite grönt. Textil och växter, ja säger bara det, det skulle man kunna inreda ett pannrum med och det skulle vara hemtrevligt!
Framöver är det plugg som gäller samt lite jobb för att dryga ut kassan, vi småplanerar och pratar bröllop lite nu som då och ska som sagt sätta igång med träningen så man orkar med! Jag har beställt hem en ring från Stockholm till Örebro för påseende eftersom ja hittat en design ja verkligen gillar, den borde dimpa ner i veckan =)
Så det var det stora det-var-längesedan-inlägget det!
Nu, plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0