Morrn!


Det går verkligen inte blogga när det är andra människor i rummet, jag klarar i alla fall inte av det. Men denna söndagmorgon är jag ensam så nu ska det väl gå bra. Söndag redan slog det mig nu! Var tog lördagen vägen?
Igår firade vi svärmor Marianne på relativt nya restaurangen Taste här i Örebro. Gunnar Marianne, Markus, jag, Björn och Björns morföräldrar. Såå fin restaurang och maten ska vi inte tala om, smakprov följer:


Carpaccio
Gös, pilgrimsmussla, soya

Lamm
Betor, getost, rostad vitlök

Fondant
Choklad, svartvinbär

Det var min kvällsmat igår, va åt ni? :P

Markus sov hos oss inatt medan övriga sov hos Anders och Taina som är i Finland. Vad vi inte riktigt räknat med för några veckor sen när vi bestämde detta var att Markus skulle vara på buggtävling i Ulricehamn klockan 9 idag. Så halv 7 i morse åkte Gunnar, Marianne och Markus.

Idag står det mycket på schemat, och det vet i tusan hur jag ska hinna med plugget till på tisdag.
Om en timme ska jag till kyrkan, Björn spelar idag. Sen måste vi rösta på hemvägen, förtidsrösta har vi ju inte gjort.... och sen satt vi, eller mest jag, igång med hallen i fredagskväll. Slipa och spackla. Vi tänkte att vi skulle se till att det blir färdigt innan vi flyttar härifrån :P
Sen är det som sagt plugg som gäller, utöver vanliga texter i våra 3 stående böcker ska vi läsa en hel bok utöver det som tisdagens serminarie kommer va på! Man kanske ska skita i allt utom just boken och se hur man klarar sig?
I veckan har jag 3 jobbtider att se fram emot och tro mig det gör jag, även om det blir lite kämpigt med allt läsande. Inga sura miner när pengarna ramlar in :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0