Ch-ch-changes

Hej! Sen sist har vi förlorat bronsmatchen i handbollen, gick till dryga Frankrike, Björn och jag har haft en luuugn helg och det har gått två dagar av denna nya vecka 5.

Igår jobbade jag några timmar eftermiddag och sedan var det dags för personalmöte med rubrik Årsarbetstid. Vad innebär då detta? Det visste jag typ inte själv men nu är allt lite klarare måste jag säga. Det innebär nämligen ett införande av ett system och rutiner som innebär att min kontraktstid ska motsvara det jag faktiskt jobbar. Låter ju helt logiskt jag vet! Men så har alltså inte Systembolaget jobbat tidigt, utan jag blev erbjuden ett 4-timmarskontrakt med kommentare " men det kommer ju bli betydligt mer". Och det stämmer, för det blir det alltid men varför inte ha ett kontrakt på detta från första början. Det är det dom äntligen fått ihop ett system för där uppe i ledningen. Så ett rullande schema ska upprättas och där ambitionen är att höja så många kontrakt som möjligt och få bort i stort sett alla lågkontraktare, dvs mig! Nu kan man ju inte veta på förhand men jag tror jag har en ganska stor chans på kontraktshöjning, vilket i min situation just nu är mer än välkommet! Jag har nog bestämt mig för att jobba även i höst och då tillkommer även våran flytt! Systembolagets alltså, våran butik flyttar och blir fräshare och det kommer innebära en himla omställning och pill med kontrakt och bemanning. Det finns naturligtvis mer att förstå sig på kring det här men som jag ser det nu efter gårdagens möte så innebär detta, för oss lågkontraktare, bara positiva omställningar. Om chefen inte kommer fram till att man är överflödig då och man får sparken :P

Idag är det onsdag och jag är helledig, funderar på att ta en sväng ner på stan, och lämna plånboken hemma! Jag ska till Panduro och mäta lite kuvert för inbjudningskorten som förhoppningsvis kommer i rullning nästa vecka!
Nu, dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0