En föör lång dag

Hej jag sitter och lyssnar på Sting, fina grejer de! Kan behövas lite fint efter den här dagen...
Jag har tillbringat dagen på Conventum här i Örebro på utbildning i Systembolagets regi. Grundkursen Jag i Systembolaget hette den och den var väääldigt grundläggande. Kan ju vara bra och repetition är alltid bra men det här var lite väl, ialla fall från 9 till 5 på eftermiddagen. Man kände sig som man var 15 och på väg in i sitt första sommarjobb. Men vissa delar hade sina poänger absolut, och nu är det gjort så ingen idé å gnälla mer. Men jag tycker ju om att gnälla så :P
Skulle kunna gnälla lite till men det ska ja inte göra, utan istället berätta att i morgon är det provning på jobbet igen. Jo föresten ja ska gnälla nu. Nu i kväll efter klockan 8 kom mailet om den här provningen. Jag har bokat en efterlängtad tvättid i morgon. Inte kalaslätt å planera med en sådan framförhållning...Självklart ska jag gå på provning, får pausa i tvättandet, men lite irriterande är det allt.
När jag så kom hem från stan halv 6 så skulle ja slappa. Tills ja läste sms:et från Malin som undrade om vi inte skulle gymma. And I´m on a roll people!! Så ja kunde inte säga nej, så det blev lite över den timme på gymmet med både styrketräning och kondition.
Ja, vad mer? Jag saknar Björn mer och mer för varje dag och särskilt natt som går. Men nu har ja slutat tyckasyndom-gråta på nätterna i alla fall, alltid något :P Och i helgen hoppas ja på distraktion i form av trivseln-resa med jobbet till Sthlm!!
Nä eftersom ja plötsligt ska upp tidigt och dricka whiskey och tvätta i morgon :P så säger ja god natt!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0