Ny vecka


Hej! Då var det ny vecka igen! Förra veckan var det sjukdom och elände men nu är jag pigg igen, så himla skönt när man blir frisk så fort! Så igårkväll cyklade jag med Malin i sällskap bort till Öster för att köra lite intervall/flex. En halvtimme intensiv styrka och kondis i intervaller och sen en halvtimme rörlighet, alldeles lagom tänkte jag och det stämde bra de =) Gick jättebra, skönt att man har reserver nu och inte klappar ihop totalt av lite frånvaro.
I helgen jobbade jag, och i lördags va vi på födelsedagsfest hos Julia och Olle. Eller överraskningsfest för att vara exakt, Olle fyllde 27 och överraskad blev han :P Sjukt trevligt med massa nytt folk och en vinst i music quiz tillsammans med 3 glada grabbar! Nu sitter jag här och nynnar lite jazztoner och försöker bestämma mig för va det blir för träning ikväll. Har pass planerade för tisdag onsdag och torsdag så ett lite lugnare kunde kanske vara nåt...får se lite :P

Idag kunde jag inte hålla mig längre från stan! Solen sken och jag hade absolut inget på schemat så det blev en sväng, som resulterade i en stickad svart oversizetröja och ett tajt blommigt fodral från H&M =) Det är ju lön på fredag, ja bara tjyvstartade lite :P I veckan har jag endast ett pass på bolaget inplanerat och det är på fredag...Har gjort mig tillgänglig för 3 dar på posten men inte hört nåt :S Det där bokningssystemet dom anväder sig av verkar lite sisådär faktiskt...Ja VILL ju jobba :/

Veckans planerade träning:
tisdag: skivstångspinn 90
onsdag: spin medel
torsdag: stationmedel 75 eller cirkelfys (någon som testat?)

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Elin

Pröva cirkelfys om du inte har testat. Bra funktionell styrketräning. Dock kan det vara lite svårt om man inte har använt så mycket kettlebells tidigare och inte kan tekniken. Då kan det bli att man inte vågar ta ut sig ordentligt på vissa stationer. Jag får alltid träningsvärk efter ett sånt pass..

Stationmedel är ju kul det med och gött om man vill träna både kondition och styrka vilket inte cirkelfys har riktigt. Mycket allsidig träning och roligt med både jympa och styrkestationer i ett och samma pass..

2012-02-20 @ 21:25:34
URL: http://piggpiggelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0