3 dagars härlighet

God kväll!
Jättelängesedan senaste inlägget, eller rättare sagt tror det var i tisdags när jag gjorde mig redo för hemfärd mot Småland och bröllop på Smögen.
SOm sagt, landade först hemma i Habo och uppdaterade färg och frisyr en smula hos Sofie, tack så himla nöjd som vanligt! Sen på fredag morgon bar med av mot Smögen. Ingen jätterolig körning ensam :P Men fram kom jag och lika vackert var det som jag mindes det från mina uppväxtår =)
Och vilket bröllop detta blev!
Jag säger då det, det är tur att man redan har detta kalas avklarat för egen del för att försöka planera ett bröllop efter detta kan inte ge annat än ångest.
Gästerna satt och stod på klippor, jag och medmusikanterna spelade stämningsfull musik från Brokeback mountain-soundtracket. Förväntan låg i luften och alla spanade ut på havet efter båt och brudpar. Och till slut hördes ett svagt puttrande och båt med brud, brudgum, tärna och bestman dök upp och lade till vid bryggan. Jag gråter ju alltid på vigslar oavsett om jag sjunger eller inte, men lyckades samla mig =) Underbart trevlig bröllopsfest följde i Smögenhgården med trevligt folk och fantastisk mat och dryck. Vi hade hyrt rum på vandrarhem som många andra på gästlistan, jätteskönt att bara kunna promenera 700 meter i sommarvärmen från festlokalen till sängen.
Summa summarum: årets vackraste bröllop mellan två av de vackraste och goaste människorna, Caroline Salsborn och Andreas Staberg som numera tituleras Andreas Salsborn.
Hemåt for jag och Björnen igen på söndagen och tog en enormt motiverad omväg via Habo igen :P För att hälsa på nya tillskottet i familjen, gråhundsvalpen Sigge 9 veckor! :D
Sen var det jobb måndag tisdag onsdag och torsdag och nu är vi här, äntligen, med 3 dagars ledighet som väntar. Imorgon är midsommarafton och Emmy och Carl kommere och förgyller vårt hem i 3 dagar. Det ska ätas och drickas och lekas och spelas och det ska bli världens bästa helg!
Extrapoäng till mig för att ha bokat tvättid imorrn morgon vid 8, efter en vecka av tidiga uppstigningar och 12-timmars jobbpass :P
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0