Framtidsplaner

Hola!
Inleder detta inlägg med lite dokumentation från gårdagens bakstund! Det blev väldigt simpla bond-kakor, en favorit från barndomen när min mamma faktiskt bakade av sig själv! ( kommer du ihåg mamma? :P )
I alla fall, jag hade ungefär lika tråkigt idag så jag har precis avslutat en omgång red velvet cupcakes, fast without the red :P Så jag antar att jag gjort chocolate velvet cupcakes, smeten blev fantastiskt slät och smidig, tackar Kenwood, va gjorde vi utan dig :D Får se om jag får till en bild sen!



Det är tisdag och klockan är tjugo i 7. Vad gör jag hemma då kan man undra, jag borde va på väg till skivstångspin på Friskis! Men inte idag :/ Har vart himla risig några dagar nu sen förra veckan men kände mig pigg i söndags så jag körde Intervall/flex i söndagskväll och sen spinning distans 75 igår och det kanske var lite väl...Jag var nog inte helt återställd så idag sen jag kom hem från posten har jag i princip legat under Björns täcke ( hans e gosigare än mitt) i soffan. Tills baksuget blev för stort då :P

Jag kom på att jag tjötat med ungefär alla jag känner om mina nya framtidsplaner men att jag inte skrivit något om det här! :O Jag ska äntligen börja plugga igen i höst! Haha, jag har inte ens kommit in men vågar nog säga att det är mitt bästa beslut sen jag sa ja till Björn i kyrkan för snart ett år sen :D Är så otroligt peppad!
Tanken var ju att jag skulle vänta med att plugga tills vi flyttat tillbaka till Jönköping nästa sommar. Men så deppig som jag vart nu sen jul och med två jobb där jag inte tjänar något värt å nämna, jag orkar inte köra på så här längre utan att skaffa antingen hund eller bäbis hihi :P Så jag satte mig och jämförde utbildningen jag vill gå, Medie och kommunikationsprogrammet 180 hp och det visade sig att de läser exakt samma kurser i 1:an här i Örebro och i Jönköping så jag startar här och tar examen i Jönnet! Världens bästa plan ju :D

Sidospår, om någon av mina sjuksköterskekompisar läser detta! Jag har levt 3 dagar nu med alldeles illröda svullna händer, dom gör ont när jag försöker knyta nävarna och när jag tar i saker. Vad är grejen och hur blir dom som vanligt igen?! Otroligt obekvämt är det i alla fall :S

Nu ska jag förbereda laxen inför kvällsmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0