Utvärdering och recension

Yes då lider dagen mot sitt slut. En rätt så intensiv dag faktiskt, är ju inte van vid detta med mitt annars så lugna schema :P
Prinsessan Lilli-Fee, prinsessa av Rosarike vaknar av en dröm där hennes vän enhörningen Rosali lämnar sin dotter Lisa till Lilli-Fee och ber henne ta hand om henne. När Lilli-Fee vaknar så ligger bäbishästen i sängen med henne så det var alltså en magisk dröm! Lilli-Fees vän, grisen Plutten tycker Lisa får alldelles för mycket uppmärksamhet och säger att hon inte hör hemma med dom. Lilli-Fee håller med och dom ger sig av för att försöka hitta Lisas föräldrar, enhörningarna Rosali och Kobolt. Dom kommer till ett land där det är snö och is och kallt överallt. Dom kommer till en liten by där alla små hus är frusna i enorma isblock och överraskas av Prins Snö ( röst: Danny haha ) som gör allt för att få tag i lilla Lisa för att även frysa in henne i ett isblock som han gjort med hennes föräldrar.
Prins Snö är en av prinsbröderna som styr i riket, den andre brodern Prins Sol är frusen i isblock eftersom Prins Snö är avundsjuk på Prins Sol för att alla tycker mest om hans årstid sommaren. Prins Snö har inga vänner och roar sig därför med att frysa in allt och alla. Till slut lyckas Lilli-Fee och hennes vänner, med hjälp av Lisas magiska enhörningshorn bryta förtrollningen och allt och alla som var frusna smälter och börjar leva igen. Danny, jag menar Prins Snö ångrar sig och ber alla om förlåtelse för all smärta han orsakat. Prins Sol vet inte om han kan förlåta sin bror men Lilli-Fee bryter in och säger att han måste förlåta Prins Snö, för dom är familj och dom trots allt älskar och behöver varandra. Lilli-Fee har rätt säger Prins Sol och han och Prins Snö blir vänner igen. Lisa förenas med sina föräldrar och Lilli-Fee och hennes vänner återvänder hem.
Där go vänner har ni dagens eftermiddagsföreställning av Prinsessan Lilli-Fee 2! Inte dåligt va? :D
Jag har verkligen sett sämre barnfilmer, till och med Björn tyckte den var helt ok.
Nu ska jag packa iordning träningsväskan för vi har precis ätit våfflor till kvällsmat och jag vet inte riktigt om det är okej som kvällsmat? Så jag SKA verkligen göra allt för att pallra mig iväg till friskis imorgon innan jobbet!
Wish me luck :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0