Lyckad möhippehelg!

God kväll.

Jag är åter i Örebro och väntar på att ett kvällsmatsägg ska koka färdigt. Åkte från Habo redan 12 imorse, rätt skönt att inte vara hemma i Örebro för sent. Plus att det inte precis var någon hemma i Habo som brydde sig ifall jag åkte :P Mamma och pappa var i sommarstugan så dom har jag inte sett röken av.
Men helgen nu då:
Fredagen är avhandlad så jag dyker på lördagen och den diverse hemliga aktiviteten, nämligen möhippan för framtida fru Caroline Salsborn/Staberg, vi får se vad det blir.
Svensexan gick parallellt så vi kidnappade båda två samtidigt från Bageriet (heter det så) ett hyfsat nytt fik i centrum vid Munksjön. Både brud och gum gjorde klart senare under kvällen att dom blivit totalt tagna på sängen så good work till oss iblandade. Dagen rullade på med lite bortgörning på stan i en fantastisk härlig ful sjuksyrreoutfit som såg ut att vara inhandlad på närmasta BR. Och sen åkte vi bilarna ut mot Mullsjö och åt en mysig lunch och brottades i sumodräkter = riktigt jobbigt. Bruden kämpade tappert men något resultatlöst :P
Vi avslutade det hela med att sammanstråla med svensexan i Huskvarnahos gummens syster med familj där det blev hamburgekalas! Skitbra dag och både brud och gum såg nöjda ut vid slutet av kvällen. Nu längtar vi till bröllopet på Smögen den 16 juni :D
Bruden spelar tvärflöjt med härliga lågstadievibbar och brudgummen, här på festen, dricker öl.
Vidare till dagens historia hör att jag igårkväll/natt vid 12-halv 1 ungefär poppade in till min kvällspigga mormor och morfar på en kvällsvisit så jag gick till slut och lade mig halv 2 och ställde då för säkerhetsskull dubbla alarm för att inte försova mig till kvalitetstid med farmor och Ok Gränsens tipspromenad 9.50.
När vaknar jag? Jo, 9.43...... Jätteroligt. Tur att det var skogspromenad och inget annat för så särskilt vacker eller vaken över huvudtaget kan jag inte varit där i spåret. Och ingen bingo blev det heller :P
I eftermiddag sen hemkomst till Örebro har jag bara pussat på min man och faktiskt gått en nästan två timmar lång pw/springtur med nämnda man. Så otroligt skönt väder, varmt och soligt och det ser ut att hålla i sig, så parken på baksidan here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0