Idag är en bra dag

 
Hej!
Klockan är tio över elva men jag har gett mig själv tillåtelse att vara uppe hur länge jag vill ikväll eftersom min skolvecka härmed är slut. Vilket naturligtvid inte betyder att jag kan sluta läsa mina mediahistorieböcker jag för tillfället badar i. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad som är bästa strategin inför hemtentainlämningen nästa vecka. Ska man försöka läsa allt för att få en helhetsuppfattning eller ska man börja slå på tentafrågorna på en gång? Hade säkert vart bra att ha läst allt men det är så himla mycket text och hälften av det är totalt orelevant för tentan :P Well well, det är hur som helst en rolig delkurs om radio och tv-mediet historia utomlands och i Sverige.
Väntar samtidigt spänt på att få tillbaka mina tentor jag skrev förrförra helgen, som för övrigt bara MÅSTE vara godkända! Det kändes verkligen hur lugnt som helst men när man får tid att tänka på det blir de bara osäkrare och osäkrare!!
 
Idag har jag som rubriken antyder haft en himla bra dag. Jag kom upp, gick på föreläsning, åkte hem och läste, läste och läste lite till. Sen är det dags för dagens skryt: dubbelpass på Friskis! Efter aerobics följde ett skivstång intervall-pass jag aldrig varit på, som gick himlans bra! Det är alltid svårt med vikten på skivstången när man aldrig vart på passet och inte är hundra på vilka övingar som kommer. Ska bara skryta lite till, håll ut... Imorgon ska jag åka med Elin, Jonathan och Ellen till Friskis i Västerås och testa två eller tre pass, minns inte riktigt. Varför då? Ingen aning! För att det är kul och för att det fanns en plats kvar i bilen =) Så morgondagen blir också träningsspäckad! Nästan tur att Håkan ringde och behövde personal på fredag, kan nog behöva den vilan :P
 
Imorgon kommer älskade Björnen äntligen hem och i helgen spelar han julkonsert med Joybells featuring Anna Sahlene (med reservation för stavning av efternamn) Det ska bli trevligt, och bra också!
 
Nu ska jag dricka ett glas O´boy till här, så vet ni det!
Hej då
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0