Kommer inte på nån bra rubrik....

Yes, skulle gått och lagt mig för en timme sen men fastnade framför Glee, som man ju gör... Ja som jag gör i alla fall. Nu är jag hungrig igen bara för det men har borstat tänderna å orkar inte göra om det :/

Imorgon kommer äntligen Björn hem, har längtat å saknat lite extra den här veckan och då har de ändå inte vart nåt särskilt som hänt. Tvärtom, veckan har varit/är kolugn utöver diverse glädje utbrott över Bragden i Berlin igårkväll och diverse raseriutbrott över organisationen på vår nuvarande delkurs i skolan. IMORGON är det dags för opponering på de arbeten vi ägnat de senaste två veckorna åt att skriva. IDAG kommer det upp anslag om en opponeringsrapport som ska lämnas in skriftligt enligt en rad punkter. Jag blir så lack på sånt här... Hur svårt hade det varit att gå ut med detta för en vecka sedan. Klassrepresentanten i mig rasar och detta ska tas upp vid första bästa tillfälle kan jag lova!

I bönegruppen jag är med i och som träffas varje onsdag pratar vi om en massa bra grejer, tex förra veckan om hur viktigt det är för oss att vara oberoende av andra! Detta försökte vi motverka förra veckan genom ett litet experiment som innebar att be om så mycket hjälp som möjligt för att vänja sig vid känslan. Igårkväll pratade vi en massa om hur vi människor nu för tiden inte kan stanna upp och vara nöjda med det vi har eller har presterat för stunden. Hur vi alltid måste ligga ett steg före i jakt på nästa grej som ska göra oss "lyckliga". Och hur vi liksom letar hål i kalendern för att kunna stoppa in något vi kan visa upp för andra för att få bekräftar hur duktiga och ambitiösa vi är. Sån här är jag, så till den milda grad och jag är så trött på det. Så Veckans uppdrag, till å börja med: känna mig nöjd i nuet utan att tänka för mycket på vad som kommer! Och sluta prata om och försöka tvinga på folk hur duktig jag är :)

Elin fick du mitt sms, vill du träna på fredag? :P

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0